woensdag 18 mei 2011

Amerika mei vakantie 2011

Hello lieve followers,

Eindelijk komt hier dan mijn verslagje over New York en Washington.
29 april ging mijn wekker om acht uur, want we vlogen één uur 's middags. Ik moest nog even mijn laatste spulletjes inpakken en dan kon mijn koffer achterin de auto!

Op naar Amsterdam Schiphol, het is zo'n uur van ons huis vandaag maar het was druk op de weg dus we gingen redelijk op tijd weg. Op schiphol aangekomen.. je kent het wel, inchecken, koffers afgeven en nog even voor af wat eten en drinken. Aangezien dat het vliegtuig eten niet echt smaakt (vind ik). Daarna moesten we nog even wachten tot we het vliegtuig in konnen, de tijd schoot snel op en voor ik het wist zat ik al in het vliegtuig.
De vlucht was snel gegaan, gelukkig maar want zeven uur vliegen is niet niks.

We kwamen aan in Washington waar het vrijdag middag was (In Nederlands was het dus eind van de avond/nacht). We zijn nog even lekker uiteten geweest en ik ben toen vroeg me nest ingedoken.
De eerste dag in Washington zijn we van alles gaan bekijken, zoals het witte huis en de speciale naam-muren van de vietnam oorlog. Dag twee zijn me moeder en ik naar het American history museum geweest. Aangezien het niet echt mooi weer was zijn we daar de halve dag geweest. Erg mooi museum met jurken van de First Ladies (Presidentvrouwen). Dag drie zijn we naar GeorgeTown geweest, een schattig dorp/stadje in Washington, je kan er erg leuk shoppen en leuke oude winkeltjes bekijken.

Dag vier zijn we op weg gegaan richting New York, maar aangezien dat nog een tijdje rijden is hebben we een tussen stop bij de outlet gedaan. Natuurlijk even wat leuke dingetjes meegepikt. We hebben toen één nachtje overnacht in een hotel in Jersey (shore!). Jammer genoeg geen Guido's gezien, haha.
We zijn de volgende dag gelijk door gereden en waren binnen twee uur al in New York City. Geweldig ik hou echt van die stad. Je ziet zo veel soorten mensen, verschillende culturen echt mooi. Echt een tip om eens heen te gaan!
De eerste dag in New York zijn we een fietstoch gaan maken om en door central park, en ook een klein stukje door de stad zelf. Maar niet al te lang want het is best gevaarlijk om daar te fietsen, ze rijden daar echt als debielen. We zaten in een heel mooi hotel vlak bij Times Square, echt maar twee minuten lopen. De eerste paar dagen zijn we wezen rond kijken. Metro gepakt en overal heen geweest, het is echt leuk om te zien hoe New York zo veel verschillende wijken heeft (china town, Little Italië etc.).
En natuurlijk wezen shoppen, ik kon het niet laten! De Euro is nu ook veel meer waard dan de Dollar.

De één na laatste dag zijn we 's avonds naar de musical van Mary Poppins geweest, super leuke musical! Heel leuk hoe het allemaal gemaakt is en ze komt ook echt het publiek in vliegen.
We hebben ook nog bij een chique restaurant gegeten met de naam 'Tao' , En er was natuurlijk weer een 'hot guy' aan het bedienen dus dat maakte mijn avond helemaal goed haha.

Ik zal mijn shoplog van Amerika van de week plaatsen!

xoxo IngeBambi

1. Whoaw, zo leuk ;d
    Ik wil zo graag naar NY, maar dat gaat nog lang duren denk ik :s
    Liefs, Julie xx

♥ Thank you! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...